לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הרוזרי

מחרוזת התפילה הנוצרית ניתנה לדומיניקוס הקדוש על ידי מריה ככלי למדיטציה, התחברות והפיכת אדם לאלוהי. גילוי המשמעות הנסתרת בחיי ישו, מריה והאירועים המשמעותיים. ישנם 15 מסתורין, כל בוקר חושבים על חמישה מסתורין של שמחה, בערב חמישה מסתורין של עצב, ובצהריים הלל.
כל עשרה חרוזים הם מסתורין אחד, בכל חרוז אומרים תפילת אווה מריה, ביניהם תפילת אבינו שבשמיים.
האפיפיור יוחנן פאולוס השני הוסיף חמישה מסתורין של הערה בעקבות התגלות שהייתה לו.

 

חמישה הרוזרי של השמחה
 

הבשורה – הפרי הוא צניעות
הדבר לובש בשר, זה נשמע אבסורד אלא אם כן זו אלגוריה, להופעת אנרגיה בחומר, ובאופן אישי: אתה נהיה מה שאתה חושב עליו
המלאך פוגש את מרי ואומר לה, "שמחי מרי מלאת החסד, אלוהים איתך", ועל ידי זה היא נכנסת להיריון.

 

הביקור – הפרי הוא אהבת האחר
רק דרך המפגש עם האחר אנחנו יכולים לראות מה חי בתוכנו, את הדבר
מרי הולכת לעין כרם לפגוש את אלישבע, שמברכת אותה "ברוכה את וברוך פרי בטנך", ורק אז נהיית שמחה, מבינה מה קרה

 

הלידה – הפרי הוא עוני הרוח

ההופעה של דברים בעולם הפיזי מתחילה בקטן
ישו נולד במערה אורווה, לאחר שאין מקום באכסניה, חמור, שור, הרועים והמאגים באים לבקר אותו. מרי מניקה את ישו החסר ישע

 

ההצגה במקדש – הפרי הוא טוהר בגוף וברוח
יש להציג את הדברים בדרך הנכונה, לשמור על החוקים והטוהר בכדי שאנשים יוכלו לקבל.
מרי מביאה את ישו למקדש לפי החוק היהודי, סימון אומר הוא יהיה עלייה וירידה לרבים, יעורר התנגדות, ולמרי: ובליבך ננעץ חרב

 

מציאת ישו במקדש – הפרי הוא ציות
לדבר ישנם חיים ורצונות משל עצמו והוא צריך להיענות להם, למרות הצער
ישו נעלם במקדש בגיל 12 , לאחר שלושה ימים מוצאים אותו מלמד את הזקנים. מרי אומרת: למה ציערת אותנו, והוא עונה: אני חייב לעסוק בענייני אבי

 

חמישה המסתורין של ההלל

 

התחייה – הפרי הוא אמונה
בניגוד לחוקי הטבע הדבר קם לתחייה
ישו יורד לעולם המתים, האבן נגולה מעל הקבר, הוא מופיע לפני השליחים ונושף עליהם. מעורר לתחיה משהו אצלם דרך האמונה

 

העלייה לשמיים – הפרי הוא תקווה
הדבר עולה רמה ועובר למימד אחר
ישו מחזק את השליחים, מבטיח לשלוח את רוח הקודש, מברך אותם ונותן להם שליחות, זה מעבר מהאני אל העולם. בתקווה להתקדמות ושינוי המין האנושי

 

ירידת רוח הקודש – הפרי הוא מתנות רוח הקודש

הדבר הופך להיות חי, נגיש ושמיש למאמינים

לשונות אש יורדות על המאמינים בחג השבועות ומאפשרות להם לעשות ניסים, לדבר בלשונות, הכנסייה נולדת. המגבלות האנושיות מוסרות

 

העליים לשמיים – הפרי הוא דרך מרי לישו

דרך זמינה לבני אדם להגיע לאלוהי
מרי מזינה ומגדלת את המאמינים, עד שנאכלת באהבה האלוהית. הגוף שלה נלקח לשמיים ולא נרקב, ישו מגדל אותה לעולם הרוחני

 

ההכתרה – הפרי הוא חסד של ההתמדה הסופית

אדם שהפך לאלוהים, גבוה מהמלאכים, מוכר בתהילתו
מרי מוכתרת כמלכת השמיים ומתאחדת עם ישו בשמחה. המלאכים מכירים בה, מי שבל עם ישו יחגוג אתו בשמיים, היא מוחצת את הנחש ומופיעה כמלכה עטורה בשמש וכוכבים, הירח תחת רגלה. מתווכת עבור בני אדם

 

חמישה המסתורין של העצב

 

חבלי השאול בגן – הפרי הוא קבלת רצון האלוהים
הלילה האפל של הנשמה, המדבר שצריך לחצות

ישו נמצא בגת שמנים מזיע גם ומים, מבקש מאלוהים להעביר מעליו כוס התרעלה. הוא לוקח עליו את חטאי האנושות. התלמידים ישנים ויהודה בוגד בנשיקה

 

ההלקאה בעמוד – הפרי הוא השפלה של החושים
כאב מחזיר אותנו למקור

ישו מולקה בשוטים עד שכל גופו מתמלא פצעים, סובל בבשר כדי לכפר על חטאי הבשר, נשפט, מורשע, ההמון מעדיף את בראבא

 

כתר הקוצים – הפרי הוא שלטון ישו בלב

כפיות הטובה של העולם

ישו מלך לא מעולם זה, מולבש בבגד סגול, כתר קוצים מושם על ראשו והוא מושפל על ידי החיילים. כפרה על חטאי הגאווה. ההמון דוחף לצליבתו.

 

נשיאת הצלב – הפרי הוא סבלנות בנשיאת פורענויות

כל אחד סוחב את הצלב שלו

ישו סוחב את הצלב ממקום המשפט לצליבה ובדרך נופל שלוש פעמים, פוגש את מריה, וורוניקה מוחה את זיעתו ודמו. "כל שהוא תלמידי, שייקח את צלבו וילך אחרי"

 

הצליבה – הפרי הוא סליחה על פגיעה

המקום של הכאב הוא זה של הסליחה, צריך למות בכדי להיוולד מחדש

ישו מבקש מאלוהים לסלוח לצולבים, כי הם לא יודעים מה הם עושים, ובזכות הצליבה אנו נסלחים. הוא מפקיד רוחו באלוהים, מחבר את מרי עם יוחנן, החנית מפלחת את צדו

 

מחקר על הרוזרי

סנט דומיניקוס ניסה להחזיר בתשובה את הקתרים, בשנת 1214 כמעט התייאש, ואז לאחר צום ותפילה הופיעה לפניו הבתולה עם שלוש מלכות וחמישים עלמות. ונתנה לו את הרוזרי, מסבירה את התפילות שצריכות להיאמר והמסתורין שעל המאמין למדוט עליו כשהוא מעביר את החרוזים בין אצבעותיו. זה היה כלי להחזיר את הכופרים לאהבת ישו בבשר. היא חלבה משדה ושמה טיפות חלב על פי דומיניק. החלב מסמל את אנושיותו של ישו שניתנה לו על ידי אימו.

 

הרוזרי הוא כמו חלב למאמין לגדל את הישו הפנימי. הדוקטרינה של התגשמות הרוח בבשר. האלוהות מבינה את חולשותינו. ומרחם עלינו עקב כך. השד של מרי מסמל את החולשה של ישו והוא כמו הפצע בצדו. בזכות האנושיות שקיבל ממרי, החלב שינק משדי אמו, הוא היה מסוגל למות על הצלב, כמו האומנת – דמטר שמניקה את בן המלך באלאוסיס. אבל הפוך.

סנט ברנרד מקלרוו קיבל חלב משד מרי גם כן

 

מטרת הרוזרי להפוך את העולם הפיזי, ההזנה שאנו מקבלים מבחוץ לרוחני. הרוזרי מפנה אותנו אל האל שמקיים הכל.

החזרה בתפילות מביאה את המוח למצב מדיטטיבי קולט, אפשר להרגיש את תנועת רוח הקודש. זה גם נותן ביטחון ושלווה, רגולציה של המערכות.
עם החזרה יש התפתחות ברצף של החשיבה הקשור לאירועים השונים בחייהם של ישו ומריה. החיבור של כמה מוטיבים יוצר מסתורין, מעין דרמת הצגה שמכילה בתוכה מסרים סמויים.

היו במהלך ההיסטוריה קבוצות שונות של מסתורין, שבע הצערים של גברתנו למשל, שבע קבוצות של שבע שנקראות dolour rosary, לעיתים המסתורין של הצליבה הוא בקבוצה השמחה, וזה מראה שבתוכו יש מסתורין עמוק הרבה יותר.

 

למספרים יש משמעות. ישנם כיום שלושה סוגים של מסתורין וזה קשור לשילוש, וחמישה אירועים בכל קבוצה שזה קשור לחמישה הפצעים של ישו. חמש זה מספר האצבעות, הסמל שעל מגנו של האביר גווין בספר סר גווין והאביר הירוק.

הפנטגרם הוצא על ידי המלך שלמה בתור הקשר הלא נגמר. הוא סמל לנצח. מה שאין לו התחלה וסוף. וכך גם שרשרת הרוזרי. חמש שמחות הגבירה.

 

המילה רוזרי משמעה זר וורדים או גן וורדים. חלון הרוזטה בקדתראלות הגותיות הוא שכבות של עלי כותרת המקרינות כלפי המרכז. באמצע ישו, בהיקף הקדושים. באמצע הבתולה והילד. כשהיא מחזיקה ורד. כשהיא עושה זו היא עצמה הגבעול וישו הוא הפרח, וברמה יותר עמוקה היא עצמה הוורד המיסטי. ובתוכה הדבר היקר בעולם – ישו. כפי שהיא קיבלה את מילת אלוהים ברחמה, כך גם כל אחד מאתנו יכול. ולהשתנות על ידי כך, להכיר את אלוהים לב כל הדברים, לזה מכוונת עבודת הרוזרי.

רק במאה ה15 התעצבה הרוזרי בצורה שאנו מכירים היום. במקביל לתפילת אווה מריה. האיש שידו הייתה במעשה הוא alanus de rupe. שקיבע 150 אווה מריה, חמש עשרה אבינו שבשמיים, ושלושה סוגים של חמישה מסתורין.

 

חמישה המסתורין הראשונים נוגעים לאישה שמולידה את מושיע העולם
חמישה המסתורין השניים  נוגעים לבן שמת למען תשועת העולם
חמישה המסתורין האחרונים נוגעים לאיחוד של איש ואישה בהשגת הישועה, איזון מלידה ועד מוות.

 

ישנם אפשרויות שונות של תפילת הרוזרי. וטכניקות שונות, בזמנים קדומים נהגו להשתמש בתמונות דמיוניות של האירועים. צריך לדמיין את התמונה בעודך מעביר את החרוזים ואומר את התפילה, לעיתים נכנסים לפרטי התמונה, לעיתים מילה, או תחושה משמשת למיקוד. לעיתים מספיק להגיד את המילים ולגעת בחרוזים, וחסד אלוהים יעשה את השאר.

באופן מסורתי לא צריך לקנות את הרוזרי, אלא היא צריכה להינתן לך או להימצא. בחסד האל. לעיתים יש ריח של עלי וורדים בחרוזים. היופי של העולם החומרי מקשר אותנו לאלוהים.

 

ישנה תמונה החוזרת על עצמה של Marian psychostasis. המעשים נשקלים על המאזניים, השדים מנסים למשוך אותם מהצד האחר, ומריה שמה את הרוזרי ליד הלב של האדם מהצד השני.



 
הרשמו לרשימת התפוצה שלנו
Web Analytics