לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

רודולף שטיינר

 

ביוגרפיה

הוא נולד ב27.1.1861 בעיירה קטנה על גבול הונגריה וקרואטיה למשפחה אוסטרית. קיבל חינוך קתולי, הכומר המקומי היה אחד האנשים החשובים ביותר בחייו עד גיל 11 (לפי האוטוביוגרפיה שלו). בתור ילד התבלט כמוכשר מאד במדעים מדויקים, אך גם התעניין בנפש וקרא את המסה על הגיון טהור של קנט בגיל 16.

נושא החינוך היה בנפשו כבר מגיל צעיר. הוא התעניין בפסיכואנליזה, והמשיך את הלימודים שלו בטכניון בווינה 1879-1883. הגדיר את אופן מחשבתו כריאליזם אובייקטיבי.

בגיל 22 - שנת 1884 הוא החל בעבודה על כתביו של גתה בתחום מחקר הטבע והקשר בין האדם לטבע. כתב ספר "תיאוריה של ידע" לפי תפישת העולם של גתה ב1886. בזמן זה החל ללמד ילדים וכתוצאה מכך נגלה לו הקשר בין הרוחני לפיזי. באותו הזמן הכיר את החברה התיאוסופית.

בשנת 1890 והוא בן 30 עבר לויימאר והחלה תקופה חדשה בחייו. הוא הגיע לפסגות של יצירה ועשייה. כתב את ה"פילוסופיה של החירות" ב1894 מפתח את רעיונותיו ותורתו הייחודית. וגם ספר על ניטשה (בעודו בחיים, הספר התפרסם ב1895 וניטשה נפטר ב1900 בשנת 1897 עבר ניטשה לויימאר ושטיינר היה מבקר אותו), ועוד פרסומים על גתה. הפילוסופיה הפנומנולוגית של אדמונד הוסרל (יהודי שהתנצר והשפיע מאד על אידית שטיין) הושפעה מרעיונותיו של שטיינר כפי שהם מופיעים בספר הפילוסופיה של החירות

ב1987 עבר שטיינר לברלין, שם המשיך לפתח את רעיונותיו, גם בתחום החינוך. בברלין פגש את אשתו מרי וון סיברס שעסקה בפעילות אמנותית.

בשנת 1899 פרסם ספר בשם ה"התגליות הסודיות של גתה", וזה הביא לפגישה בינו לבין החברה התיאוסופית. התחיל שיתוף פעולה שנמשך 12 שנה. בתחילה הוא רצה ליצור את החברה האנתרופוסופית בתוך המסגרת של התיאוסופיה, אך עם הזמן התרחק מתורתם, במיוחד לאור ההכרה של החברה התיאוסופית באותה תקופה בקרישנמורטי במושיע עולם (דבר שנראה לו אבסורד), והוא יצא לדרך עצמאית.

בדרך האנתרופוסופית שטיינר מפתח צורות ביטוי אומנותיות חדשות. את דרמת המסתורין (ארבע מחזות), בניית בניין מיוחד – הוא הגתנאום, סוג של אמנות תנועה שנקרא "אוריתמיה". שטיינר מקדיש עצמו לעבודה רוחנית פנימית, ואת הפרויקטים מבצעים תלמידיו.

עם פריצת מלחמת העולם הראשונה הוא מפתח תיאוריה על מבנה שלוש רבדי של השלטון: תרבותי – רוחני, חוקי וכלכלי, שצריך להתקיים באיזון דינמי. שטיינר ממליץ שכוחה של המדינה יוגבל לביטחון, בעוד שתחומים אחרים צריכים להיות נשלטים באופן חופשי ושונה. הוא טען שמדינת הלאום איננה מתאימה לאירופה ותביא למלחמות נוספות בעתיד.

שטיינר מתייחס לתפקיד המיוחד של גרמניה בפיתוח מודלים חברתיים מוצלחים, גרמניה היא מדינה שיכולה לקדם את התרבות או את הברבריות, תלוי לאיזה כיוון תלך. הוא פעל כיועץ ביצירת אגודות ופעילות של החברים בתחומים החברתיים, כלכליים.

באחת ההרצאות שלו ב1922 במינכן הוא בא לידי התנגשות עם הנאצים שניסו לפגוע בו. שטיינר מבקר באוסלו, לונדון, האג ווינה במטרה ליצור חברות אנתרופוסופיות נוספות. סניפים של התנועה מוקמים בארצות הברית, דנמרק, צרפת, איטליה, וארצות הברית.
בשנת 1923 הוא מציע שימנו אותו למנהיג התנועה האנתרופוסופית העולמית בעזרת צוות של אנשים שהוא יבחר. וכך קורה. לאחר שנתיים נוספות של פעילות אינטנסיבית הוא מת ב30.3.1025 בדורנך שבשוויץ, מקום הגתנאום.

 

ביוגרפיה רוחנית

ב1917 שטיינר מפרסם ספר שנקרא "חידות של הנפש" ובו הוא מספר בפומבי בראשונה על חוויותיו הרוחניות. בנוסף לכך יש לנו עדויות מהחסידים:

לפי כמה מהאנתרופוסופיים שטיינר נולד מואר. הוא עצמו מספר שבגיל 7 היו לו חזיונות קלרווינטיים ראשונים. אלא שהוא היה בודד בכך, וכמפלט מהבדידות חיפש הסבר לחוויות שלו בפילוסופיה ובמחשבתו העצמאית.

את תורת הנפש למד ממרפא צמחי רפואה בשם felix koguzki. ואת הסודות הרוחניים מנוצרי בשם רוזנקאוז (קשור למסדר הוורד, לא ברור אם זהו אדם אמיתי או לא)  המשימה שהוא קיבל מהם הייתה להפוך את החומרנות המערבית לרוחנית חדשה, ולהצהיר בפומבי על הרעיון הנוצרי של קרמה ותחייה, במקום זה המזרחי.

החניכה הייתה ארוכה ובסיומה שטיינר חווה את הקרייסט christ והגיע לרמה השלישית של דרך החניך הרוזיקרית. , שטיינר הקריב את האני הארצי שלו למען מהות הקרייסט והופך למורה לאנושות, שמשימתו העיקרית היא להביא גילויים רוחניים חדשים ואור רוחני בסוף החשוך של המאה ה19. (בסוף תקופת ויימאר שטיינר היה בן 36. הוא פרסם ספר "התפישה של העולם והחיים במאה ה18" מרמז בכך שתקופתו היא חשוכה, תקופה של השכלה ומות האלוהים.)

שטיינר פיתח שיטות לקלוט את העולם הרוחני דרך דימויים, מחשבות, מדיטציות. שדרכם האדם הרוחני הפנימי נגלה. שיטה של מדע רוחני טבעי. הספר "קוים עיקריים במדע הנסתר" 1989, מפתח ומארגן את הידע האוקלטי המערבי המפוזר למערכת הגיונית, רציפה ונקייה.

בהרצאות שלו הוא  מתייחס לנצרות במובן אחר מאשר ההתייחסות הרשמית הרגילה. הוא נוטה לנצרות אזוטרית, שענף הוורד שלה התקיים במערב. פנייה למסורת מקומית עדיפה על הסתמכות על המזרח כפי שרצו התיאוסופים

לפי תיאוריו: מתי שהוא בסביבות שנת 1900 חדר לגופו האסטראלי של שטיינר בודהיסטווה (מורה מואר). הוא הקריב את גופו האסטראלי הארצי, לאותה ישות. המשימה של הבודהיסטווה (שטיינר) הייתה לבשר על קרייסט האתרי, בכדי להכין את האנושות להופעה החדשה של ישו.

שטיינר הציג בהרצאותיו את הבשורה החמישית, הגוספל החמישי, בגתנאום – המרכז העתידי של המסתורין הנוצרי. לקיחת האחריות שלו על האגודה בשנתיים האחרונות לחייו נתפשת כסיבה למותו המוקדם וכחזרה על קורבנו של ישו

 

מאמר על אנתרופוסופיה - לחצו כאן

מאמר על הבשורה החמישית - לקריאה לחצו כאן

 

מאמרים על נושאים רוחניים - לחצו לקישור

משמעות של צבעים

נומרולוגיה

ישובים רוחניים

אדריכלות מקודשת

אנתרופוסופיה שטיינר

אסטרולוגיה

 

 

 
הרשמו לרשימת התפוצה שלנו
Web Analytics